We wrześniu 2013r. Zespół Wychowawczy, pod kierunkiem pedagoga szkolnego dokonał ewaluacji Programu Wychowawczego i Profilaktycznego szkoły. Projekty programów zostały pozytywnie zaopiniowane przez RR i SU oraz przyjęte do realizacji przez Radę Pedagogiczną. Wychowawcy klas w oparciu o priorytety wychowawczo-profilaktyczne na rok szkolny 2013/14 opracowali plany pracy wychowawczej z klasami.
Diagnoza sytuacji wychowawczej po I semestrze przeprowadzona na podstawie ankiet, badania dokumentacji, wyników klasyfikacji, obserwacji pedagoga oraz uwag członków Zespołu Wychowawczego obecnych na zebraniu w dniu 23.01.2014 wskazuje na konieczność kontynuowania działań w zakresie:
W porównaniu z rokiem szkolnym 2012/13 wyeliminowany został problem cyberprzemocy, zmniejszyła się ilość niszczenia mienia szkolnego oraz problem dyscypliny uczniów na lekcji (zwłaszcza w klasach szóstych).
Podkreślić należy, że tradycyjnie szkoła organizuje w ramach wolontariatu nauczycieli wypoczynek zimowy dla uczniów podczas ferii szkolnych w postaci wyjazdów na basen, do kina oraz zajęć sportowych i innych . W tych formach wzięło udział około 70% uczniów szkoły.
Ocena skuteczności prowadzonych działań profilaktycznych:
W ramach działalności profilaktycznej w szkole w I semestrze realizowano następujące programy edukacyjne:
Dodatkowo przeprowadzono wśród uczniów klas IV-VI i rodziców akcję ,, Jak jesz tak żyjesz’’ promującą zdrowe odżywianie i jego wpływ na wyniki uczenia się oraz zachowanie.
W ramach współpracy z MOPS dokonano zakupu literatury profilaktycznej do biblioteki szkolnej oraz zorganizowano dla uczniów klas II, III, IV, V wyjazd do teatru w Grudziądzu na spektakle profilaktyczne.
Na szkolnej tablicy ogłoszeń umieszczona jest informacja dostępna dla rodziców i uczniów z numerami telefonów w sytuacjach trudnych i kryzysowych. W celu rozwiązywania poważniejszych problemów wychowawczych w szkole opracowane są procedury (kontrakty z rodzicami). Przypadki kradzieży w szkole były zgłoszone na policji .
Ocena skuteczności oddziaływań z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej:
W I semestrze z pomocy psychologiczno-pedagogicznej korzystało w szkole około 322 uczniów, co stanowi około 70% wszystkich uczniów.
Z analizy skuteczności pomocy psychologiczno-pedagogicznej wynika, że w przypadku zdecydowanej większości uczniów udzielana pomoc jest wystarczająca. W przypadku 2 uczniów wskazane jest kolejne spotkanie zespołów nauczycieli uczących i dostosowanie pomocy do możliwości uczniów. W przypadku ucznia klasy VI a, który posiadał orzeczenie o kształceniu specjalnym z powodu niedostosowania społecznego szkoła wyczerpała dostępne środki udzielania pomocy. Uczeń decyzją Sądu Rodzinnego w Świeciu został umieszczony w ośrodku szkolno-wychowawczym. Przekazano wymagane dokumenty do pracownika Starostwa Powiatowego w Świeciu. Pomoc p. p dla uczniów była udzielana w formie: zajęć dydaktyczno- wyrównawczych, treningu ortograficznego, terapii pedagogicznej, zajęć socjoterapeutycznych, logopedycznych ,rewalidacji indywidualnej, resocjalizacji, zajęć rozwijających uzdolnienia, korekcyjno-kompensacyjnych, porad i konsultacji dla uczniów. Pomoc p.p. była też udzielana rodzicom uczniów i nauczycielom w formie porad, indywidualnych konsultacji np. z psychologiem T. Jaszkowskim i spotkań pedagoga w ramach zespołów klasowych.
Spostrzeżenia, uwagi i wnioski:
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Szkoła Podstawowa nr 2 w Nowem